social self

Συνοπτική περιγραφή του έργου

Η «Νέα ατζέντα δεξιοτήτων για την Ευρώπη - New skills agenda» (2016) και η σύσταση «Διαδρομές αναβάθμισης δεξιοτήτων: νέες ευκαιρίες για ενηλίκους» (2017) δίνουν ιδιαίτερη έμφαση σε θέματα δεξιοτήτων των ενηλίκων, των προσφύγων και αιτούντων άσυλο. Σύμφωνα με διεθνείς έρευνες (OECD-PIAAC 2012) πολλοί Ευρωπαίοι πολίτες (περίπου 70 εκατομμύρια) δεν διαθέτουν τις απαραίτητες δεξιότητες που απαιτούνται στη σύγχρονη αγορά εργασίας, ενώ λίγες είναι οι πρακτικές που σχετίζονται με την ανίχνευση, αναγνώριση και διαφάνεια των δεξιοτήτων (Cedefop, 2016). Πολλά άτομα στην Ευρώπη δεν μπορούν να βρουν εργασία επειδή δεν διαθέτουν τις κατάλληλες δεξιότητες ή απασχολούνται σε θέσεις εργασίας που δεν αντιστοιχούν στα ταλέντα τους. Παράλληλα ένα σημαντικό μερίδιο μεταναστών και αιτούντων άσυλο στερούνται βασικών δεξιοτήτων και διαθέτουν ελλιπή γνώση της γλώσσας της χώρας υποδοχής, με αποτέλεσμα να διατρέχουν υψηλό κίνδυνο ανεργίας, φτώχειας και κοινωνικού αποκλεισμού.
Το έργο «Κοινωνικός Εαυτός I – αυτοενδυνάμωση για συμβούλους επαγγελματικού προσανατολισμού και εκπαιδευτές επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης για την προώθηση του κοινωνικής ενσωμάτωσης προσφύγων, αιτούντων άσυλο και ενηλίκων σε μετάβαση» έχει ως στόχο να συμβάλει στην αναγνώριση, ανίχνευση και διάχυση πρακτικών, μεθοδολογιών και εργαλείων αυτό-αξιολόγησης βασικών, κοινωνικών και μεταβιβάσιμων δεξιοτήτων, προσόντων και γνώσεων για την ενδυνάμωση και εξειδίκευση των επαγγελματιών που παρέχουν υπηρεσίες εκπαίδευσης - κατάρτισης, συμβουλευτικής σταδιοδρομίας και επαγγελματικού προσανατολισμού σε μετανάστες και αιτούντες άσυλο. Το έργο έχει αυστηρή συνέπεια με την Εθνική πολιτική και τους Ευρωπαϊκούς στόχους για τη νέα ατζέντα δεξιοτήτων για την Ευρώπη.
Το έργο Υλοποιείται στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ 2017 -KA2 Συνεργασία για καινοτομία και ανταλλαγή καλών πρακτικών - Στρατηγικές συμμαχίες στην Επαγγελματική Κατάρτιση (Key Action 2 - Cooperation for innovation and exchange of good practices - Strategic partnerships VET) με συμμετοχή οργανισμών από τέσσερις ευρωπαϊκές χώρες, την Ιταλία, τη Γαλλία, τη Γερμανία και την Ελλάδα.

Εταίροι:

  • ΕΟΠΠΕΠ (Ελλάδα) – Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού www.eoppep.gr
  • HdBA - HochSchule der Bundesagentur für Arbeit (Γερμανία) - Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Σπουδών στην Απασχόληση, Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Απασχόλησης www.hdba.de
  • INSUP Formation (Γαλλία) - Μη κερδοσκοπικός οργανισμός που παρέχει επαγγελματική κατάρτιση, συμβουλευτική σταδιοδρομίας, διαχείριση πρωτοβουλιών και προγραμμάτων στα πλαίσια της διά βίου μάθησης για νέους και ενήλικες με χαμηλά προσόντα που διατρέχουν κίνδυνο αποκλεισμού από την εργασία - www.insup.org

ΣυντονιστήςASPIC Lavoro Associazione di Promozione Sociale (Ιταλία)

Διάρκεια σχεδίου: 24 μήνες, 01/11/2017 - 31/10/2019

Αριθμός Σύμβασης: 2017-1-IT01-KA202-006139

Κύριες Δραστηριότητες

  • 2 Διακρατικές συντονιστικές συναντήσεις στη Ρώμη και στην Αθήνα
  • 3 Δράσεις κατάρτισης για επαγγελματίες συμβούλους επαγγελματικού προσανατολισμού, εκπαιδευτές και άτομα που χαράσσουν πολιτική και εμπλέκονται στη διαδικασία της κοινωνικής και επαγγελματικής ενσωμάτωσης προσφύγων, αιτούντων άσυλο, μεταναστών και ενηλίκων που βρίσκονται σε επαγγελματική μετάβαση. Οι δράσεις κατάρτισης θα φιλοξενηθούν από τρεις χώρες: Γαλλία, Γερμανία και Ιταλία

O ΕΟΠΠΕΠ στα πλαίσια του έργου συμμετέχει ως εταίρος στις εργασίες και δραστηριότητες που σχετίζονται με συντονιστικές συναντήσεις, εργαστήρια και συναντήσεις κατάρτισης, ενώ είναι υπεύθυνος για την οργάνωση και φιλοξενία μιας μονοήμερης διακρατικής συνάντησης στην Αθήνα το 2019 για όλους συμμετέχοντες εταίρους.

Επιμέρους στόχοι

  • Να ενισχυθούν οι εγκάρσιες και μεταβιβάσιμες δεξιότητες των επαγγελματιών που εμπλέκονται με διάφορους τρόπους σε στρατηγικές και δράσεις που στοχεύουν στην κοινωνική και εργασιακή ένταξη ατόμων που απειλούνται με κοινωνικό αποκλεισμό.
  • Να προωθήσει τη διάχυση γνώσεων, καλών πρακτικών και μεθοδολογιών ως προς τον εντοπισμό δεξιοτήτων και ικανοτήτων που δύνανται να υποστηρίξουν την προσωπική και κοινωνική ταυτότητα των ατόμων και να οδηγήσουν σε επικύρωση και πιστοποίηση, σύμφωνα με τους εθνικούς και ευρωπαϊκούς κανόνες.
  • Να ενσωματωθούν στην καθημερινή πρακτική των επαγγελματιών τα υφιστάμενα εργαλεία και μεθοδολογίες (συμβουλευτική, συμβουλευτική σταδιοδρομίας, διαδικασία αυτοενδυνάμωσης, διαδικασίες ενσωμάτωσης και μεθοδολογίες για τη μεταφορά δεξιοτήτων) ή πρακτικές συμβουλευτικής και προσανατολισμού που υιοθετήθηκαν από την παρούσα σύνθεση των εταίρων.
  • Να προωθήσει και να αναπτύξει την έρευνα και την ανταλλαγή καλών πρακτικών στον τομέα της κατάρτισης και της συμβουλευτικής οι οποίες έχουν υιοθετηθεί και από άλλες χώρες μέσω δράσεων κινητικότητας.
  • Να δημιουργηθεί μια διακρατική εταιρική σχέση και δικτύωση που δίνει προστιθέμενη αξία αξιοποιώντας τα διαφορετικά χαρακτηριστικά, τις προοπτικές, τα πολιτιστικά στοιχεία και τις ιδιαίτερες ανάγκες στις συμμετέχουσες χώρες, ώστε να προωθήσει τα μαθησιακά αποτελέσματα (συστάσεις, ορθές πρακτικές, μελέτες περιπτώσεων) σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο μέσω ενεργειών διάχυσης σε ποικίλα πλαίσια, με τη συμμετοχή διαφορετικών εμπλεκόμενων φορέων που σχετίζονται με την εφαρμογή τέτοιων μηχανισμών σε τοπικό, εθνικό ή ευρωπαϊκό επίπεδο.
  • Να παράσχει σύντομες συστάσεις και κατευθυντήριες γραμμές με στόχο το να βελτιωθεί η υιοθέτηση και η δυνατότητα μεταφοράς των εργαλείων και μεθοδολογιών, παρέχοντας έτσι στους επαγγελματίες μια ευρύτερη προσωπική "εργαλειοθήκη" εξοπλισμένη με μια εννοιολογική και επιχειρησιακή υποστήριξη και ένα διακρατικό δίκτυο επαγγελματιών.

Υλικό από την 1η δράση κατάρτισης στο Μπορντό της Γαλλίας, 10-13 Απριλίου 2018

HdBA (DE) - Prof. Ralph Conrads - "Challenges of migrant counselling"; Mrs. Birgit Rebholtz - "Mainnheim Model of Integration Courses", Prof. Peter Guggemos, "Framing guidance of female fugitives"

EOPPEP (GR) - Despoina Mavri - Greece: State of play. Contexts and challenges regarding Social Self-I related issues

EOPPEP (GR) - Despoina Mavri - Stavroula Doulami - Presentation of EOPPEP Activities

EOPPEP (GR) - Stavroula Doulami - Career Guidance Services in Greece

EOPPEP (GR) - Stavroula Doulami - Activities and tools for the support of career development: The role of EOPPEP

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στον ακόλουθο σύνδεσμο:

https://www.aspiclavoro.it/progetti/social-self-i-self-empowerment-of-guidance-advisors-and-vet-trainers--erasmus+.html

The Erasmus+ Projects Results Platform

Project summary in the Erasmus+ Projects Results Platform

https://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/projects/eplus-project-details/#project/dd802830-e611-41df-bfc2-9f19d18070fa

 

European Project Social Self - Project Description in English

 

erasmus

Ισχύον Θεσμικό Πλαίσιο για τις Εξετάσεις Πιστοποίησης Αποφοίτων Μεταλυκειακού Έτους - Τάξη Μαθητείας των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.)

Σύστημα πιστοποίησης των αποφοίτων του Μεταλυκειακού Έτους - Τάξης Μαθητείας των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.).

Τίτλος Έργου: JustLikeHome – Assessing and recognising the prior learning of migrants. Bridging the gap and paving the road to educational and social integration

Εταιρικό Σχήμα: 

1. Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.)
2. University of Alicante/ Πανεπιστήμιο του Αλικάντε (Ισπανία)
3. University of Bologna/ Πανεπιστήμιο της Μπολόνια (Ιταλία)
4. Folkuniversitetet/ Ομοσπονδία πέντε πανεπιστημίων της Σουηδίας που παρέχει εκπαίδευση σε ενήλικες σε όλη τη χώρα (Σουηδία)
5. EfVET/ Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Παρόχων Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης & Κατάρτισης (Βέλγιο)
6. Landkreis Kassel/ Περιφερειακή Ενότητα (Γερμανία)
7. Die Berater/ Συμβουλευτικός και Εκπαιδευτικός Οργανισμός με εστίαση στην Επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτισή και στην ανάπτυξη του Ανθρώπινου Δυναμικού (Αυστρία)
8. ÖJAB (Austrian Young Workers Movement) / Οργανισμός ο οποίος διαθέτει εκπαιδευτική μονάδα επίσημα αναγνωρισμένη από τις Αυστριακές Αρχές, η οποία παρέχει συμβουλευτική και κατάρτιση σε νέους και ενήλικες (Αυστρία)
9. EUROTraining/ Πάροχος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης & Κατάρτισης (Ελλάδα)

Σκοπός του Έργου είναι ενσωμάτωση των νέο-αφιχθέντων μεταναστών και προσφύγων στο σύστημα εκπαίδευσης και κατάρτισης, στην οικονομία και γενικότερα στην κοινωνία των χωρών υποδοχής μέσω της εξέτασης και αξιολόγησης της προηγούμενης γνώσης και προσόντων τους και με το σχεδιασμό κατάλληλων μεθοδολογιών και εργαλείων αξιολόγησης και πιστοποίησης τους στη βάση συγκεκριμένων καλών πρακτικών, οι οποίες θα εφαρμοσθούν πιλοτικά στο πλαίσιο του έργου.

Η περίοδος υλοποίησης του έργου είναι 2 χρόνια από 1/12/2016 έως 30/11/2018.

Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε το Like Home Policy Brief.