Tο Ευρωπαϊκό Σύστημα Πιστωτικών Μονάδων (ECVET) μαζί με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων αποτελούν σημαντικά εργαλεία της ΕΕ για την προώθηση της κινητικότητας, της διαφάνειας και συγκρισιμότητας των τίτλων/προσόντων που χορηγούνται στον τομέα της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.

Ειδικότερα, στόχος του ECVET είναι να διευκολύνει την αναγνώριση, μεταφορά και συγκέντρωση των μαθησιακών επιτευγμάτων που έχουν αποκτηθεί στο πλαίσιο εκπαιδευτικών συστημάτων διαφορετικών χωρών αλλά και διαφορετικών εκπαιδευτικών συστημάτων μέσα στην ίδια χώρα, στην προσπάθεια των ατόμων να αποκτήσουν ένα τίτλο/προσόν.

Το ECVET βασίζεται σε αρχές, έννοιες και διαδικασίες που αναπτύχθηκαν από τα κράτη μέλη σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και έχουν ψηφιστεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο στις 18 Ιουνίου 2009. Δύο αναγκαίες προϋποθέσεις για την εφαρμογή του ECVET είναι:

  • Η υιοθέτηση της προσέγγισης των μαθησιακών αποτελεσμάτων στο σχεδιασμό των τίτλων και των προγραμμάτων σπουδών.
  • Η διάρθρωση των προγραμμάτων σπουδών με βάση τη λογική των ενοτήτων μαθησιακών αποτελεσμάτων/ σπονδύλων.

Αν και η εφαρμογή του ECVET είναι προαιρετική, πολλές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν ήδη ενσωματώσει στα εθνικά τους συστήματα απονομής τίτλων τις βασικές αρχές και έννοιες του Ευρωπαϊκού Συστήματος.

Ο Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. ορίζεται ως το Εθνικό Σημείο Επαφής για τη Μεταφορά Πιστωτικών Μονάδων (ECVET) στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με την παρ. Θ του άρθρου Πρώτου του ν. 4093/2012 ως ισχύει:

  • Ο Υπουργός Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων, χορηγεί άδεια με απόφασή του που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως όταν πρόκειται για:
    · ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Συμπεριλαμβάνονται και τα Νηπιαγωγεία δυναμικότητας έως 60 νηπίων)
    · ΚΟΛΛΕΓΙΑ

Για τους ανωτέρω φορείς ο Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. διατυπώνει γνώμη ως προς τη συνδρομή των κτιριολογικών προϋποθέσεων του ν. 4093/2012, ως ισχύει.

  • Ο Γενικός/Τομεακός Γραμματέας Νέας Γενιάς και Δια Βίου Μάθησης χορηγεί άδεια με απόφασή του που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, όταν πρόκειται για:

    · ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
    · ΣΧΟΛΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
    · ΚΕΝΤΡΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΕΝΑ ( Έναρξη ισχύος από 1η Σεπτεμβρίου 2018, με το άρθρο 89 του ν. 4547/2018)
    · ΚΕΝΤΡΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΔΥΟ (Έναρξη ισχύος από 1η Σεπτεμβρίου 2018, με το άρθρο 89 του ν. 4547/2018)
    Για τους ανωτέρω φορείς ο Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. διατυπώνει γνώμη ως προς τη συνδρομή των κτιριολογικών προϋποθέσεων του ν. 4093/2012, ως ισχύει.
  • Το Διοικητικό Συμβούλιο του Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π), χορηγεί με απόφασή του άδεια όταν πρόκειται για:

· ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ

· ΚΕΝΤΡΑ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ

Το σύνολο του θεσμικού πλαισίου που αφορά στους Ιδιωτικούς φορείς εκπαίδευσης και κατάρτισης και εκδόθηκε κατ΄ εφαρμογή του ν. 4093/2012 αναφέρεται παρακάτω:

ΦΕΚ 222/12-11-2012 NOMOΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 4093
Έγκριση Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013−2016 − Επείγοντα Μέτρα Εφαρμογής του ν. 4046/2012 και του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013−2016.

ΦΕΚ 3057/18-11-2012

ΦΕΚ 229/19-11-2012

ΦΕΚ 237/05-12-2012

ΦΕΚ 3324/12-12-2012

ΦΕΚ 18/25-01-2013 ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 4111

ΦΕΚ 756/03-04-2013 Τροποποίηση της απόφασης σχετικά με τον καθορισμό ποσού παραβόλων και χρηματικών ποσών για παρόχους ιδιωτικής εκπαίδευσης και κατάρτισης

ΦΕΚ 107/09-05-2013 ΝΟΜΟΣ ΥΠ'ΑΡΙΘ. 4152 Επείγοντα μέτρα εφαρμογής των νόμων 4046/2012, 4093/2012 και 4127/2013

ΦΕΚ 1584 21/6/2013

Ν. 4218/2013 (ΦΕΚ268, Α') έκτο άρθρο «Ρυθμίσεις θεμάτων αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων»

ΙΔΙΩΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ - ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ

ΝΟΜΟΣ 4316/2014 ΦΕΚ 270 Τεύχος Α Άρθρο 120

NOMOΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 4386 Ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις ΦΕΚ 83 Τεύχος Α 11-5-2016

ΝΟΜΟΣ 4415/2016 Άρθρα 28 & 29

Απόφαση υπουργού για τη διατύπωση γνώμης για τις κτιριολογικές προϋποθέσεις των ιδιωτικών σχολείων(20-09-2016)

Ν. 4472 Αρθρο 56,  παρ 4. Συστέγαση Φροντιστηρίων και κέντρων Ξένων Γλωσσών με Ιδ. Σχολεία

Ν. 4547/2018, άρθρα 88-89

ΦΕΚ 6030 31/12/2018

Ν. 4589/2019 (ΦΕΚ Α 13/2019), άρθρα 41-42

Εγκύκλιος Αρ. Πρωτ.: 25656/19-02-2019: Γνωστοποίηση των διατάξεων των άρθρων 71, 72, 73 και 74 του α.ν. 2545/1940 (Α΄ 287), που προστέθηκαν με την παράγραφο 2 του άρθρου 42 του ν. 4589/2019 (Α΄13), και αφορούν στην επιβολή διοικητικών κυρώσεων για παραβάσεις της νομοθεσίας για τη λειτουργία των Φροντιστηρίων και των Κέντρων Ξένων Γλωσσών.

Εγχειρίδιο Κτιριακών Δομών του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. (Τελευταία ενημέρωση Φεβρουάριος 2016)

Στόχος του Συστήματος Αξιολόγησης των ΚΕΚ - Εξειδικευμένων Κέντρων είναι:
- Η βελτίωση της συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης στο πλαίσιο της διά βίου μάθησης και των αρχών της εκπαίδευσης ενηλίκων.
- Η ενίσχυση των επαγγελματικών προσόντων και ικανοτήτων των εργαζομένων, των ανέργων και των ευάλωτων κοινωνικά ομάδων και η διευκόλυνση της ένταξης του ανθρώπινου δυναμικού στην απασχόληση και στην αγορά εργασίας.
- Η αύξηση της αξιοπιστίας των φορέων επαγγελματικής κατάρτισης.

 

Το σύστημα περιλαμβάνει:

  • Τήρηση των Πιστοποιημένων Στοιχείων και ανανέωση της Πιστοποίησης
  • Παρακολούθηση και Αξιολόγηση των πιστοποιημένων ΚΕΚ- Εξειδικευμένων Κέντρων
  • Ανανέωση της Πιστοποίησης

 

Τήρηση Πιστοποιημένων Στοιχείων

Η τήρηση των πιστοποιημένων στοιχείων αφορά:

  • στο ανθρώπινο δυναμικό του φορέα και
  • στην κτηριακή και υλικοτεχνική υποδομή του.

Ο Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π., κάθε έτος, ελέγχει τα στοιχεία και τους όρους Πιστοποίησης των ΚΕΚ- Εξειδικευμένων Κέντρων, λαμβάνει υπ' όψιν τις αλλαγές πιστοποιημένων στοιχείων που εγκρίνονται από το Δ.Σ., διενεργεί στους φορείς επί τόπου ελέγχους επαλήθευσης και προσαρμόζει τη βαθμολογία των ΚΕΚ- Εξειδικευμένων Κέντρων.
Η βαθμολογία του ΚΕΚ- Εξειδικευμένου Κέντρου κοινοποιείται στο φορέα σε ετήσια βάση.
Ο Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. αποστέλλει στο ΚΕΚ- Εξειδικευμένο Κέντρο το Έντυπο Τήρησης Πιστοποιημένων Στοιχείων, στο οποίο αναγράφονται όλα τα πιστοποιημένα στοιχεία κάθε Δομής του ΚΕΚ- Εξειδικευμένου Κέντρου.
Το ΚΕΚ - Εξειδικευμένο Κέντρο αναλαμβάνει την υποχρέωση να επιβεβαιώσει τα στοιχεία επισημαίνοντας, είτε τα σημεία στα οποία έχει υποβάλλει αίτημα για αλλαγή, στην περίπτωση που η αλλαγή δεν έχει ακόμα εγκριθεί, είτε τα δεδομένα τα οποία έχουν αποτυπωθεί εσφαλμένα (πχ αριθμούς ταυτότητας, ονοματεπώνυμα, τηλέφωνα).

Ο Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. έχει δημιουργήσει ένα λογισμικό στο οποίο οι φορείς συμπληρώνουν τα στοιχεία τήρησης και εν συνεχεία τα εκτυπώνουν και τα αποστέλλουν σε έντυπη μορφή στον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.

Λογισμικό Τήρησης Πιστοποιημένων Στοιχείων   

Μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία επιβεβαίωσης και επικαιροποίησης των στοιχείων, ο Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. διενεργεί ελέγχους.
Στη συνέχεια, ο Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. επιβεβαιώνει, μέσω αποφάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου, την τήρηση ή μη των κριτηρίων και γίνεται και η προσαρμογή της βαθμολογίας.
Το νέο στοιχείο που εισάγει το σύστημα αφορά στις περιόδους κοινοποίησης της νέας βαθμολογίας που προκύπτει από την έγκριση αλλαγών ή τον επιτόπιο έλεγχο, η οποία κοινοποιείται στα ΚΕΚ- Εξειδικευμένα Κέντρα μία φορά ετησίως.

 

Συλλογή Στοιχείων


Κάθε δύο χρόνια τα ΚΕΚ- Εξειδικευμένα Κέντρα συμπληρώνουν στο Έντυπο Συλλογής Στοιχείων τα δεδομένα που είναι απαραίτητα για την αξιολόγηση.
Η αξιολόγηση γίνεται με ποιοτικά και ποσοτικά κριτήρια που οργανώνονται σε τρεις ενότητες:
- "Οργάνωση και Λειτουργία" που περιλαμβάνει τον επιχειρησιακό σχεδιασμό, τις συναφείς δραστηριότητες και τους μηχανισμούς διάδοσης και προβολής των προϊόντων και υπηρεσιών των ΚΕΚ- Εξειδικευμένων Κέντρων.
- "Παρεχόμενη κατάρτιση" που περιλαμβάνει τα συστήματα σχεδιασμού, παρακολούθησης και αξιολόγησης της κατάρτισης καθώς και τη μέτρηση της εμπειρίας του ΚΕΚ- Εξειδικευμένου Κέντρου.
- "Προώθηση στην απασχόληση" που περιλαμβάνει το σύστημα παρακολούθησης των καταρτιζομένων μετά την κατάρτιση, τους μηχανισμούς υποστήριξης και προώθησης στην απασχόληση και την ένταξη των καταρτιζομένων στην απασχόληση και την αγορά εργασίας.
Οι περισσότεροι δείκτες είναι σταθμισμένοι σε επίπεδο Διοικητικής Περιφέρειας και υπολογίζονται για κάθε Δομή χωριστά.

Ο Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. έχει δημιουργήσει ένα λογισμικό στο οποίο καταγράφονται από τους φορείς τα παραπάνω στοιχεία αξιολόγησης.

Λογισμικό Συλλογής Στοιχείων

Αφού καταθέσουν όλα τα ΚΕΚ- Εξειδικευμένα Κέντρα το Έντυπο Συλλογής Στοιχείων, γίνεται έλεγχος πληρότητας από την υπηρεσία.

Τα Ιδιωτικά Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ι.Ε.Κ.) έχουν σκοπό την παροχή υπηρεσιών αρχικής ή συμπληρωματικής επαγγελματικής κατάρτισης. Έχουν οργανωτική διάρθρωση που περιλαμβάνει λειτουργίες διοίκησης, σχεδιασμού και εφαρμογής πιστοποιημένων προγραμμάτων αρχικής ή συμπληρωματικής επαγγελματικής κατάρτισης και, προς τούτο, διαθέτουν διοικητικό, επιστημονικό ή τεχνικό και εκπαιδευτικό προσωπικό αντίστοιχο προς τις λειτουργίες αυτές. Παράλληλα, στεγάζονται σε κτηριακή υποδομή, η οποία είναι σύμφωνη με τον κτηριοδομικό κανονισμό και φέρουν εξοπλισμό που εξυπηρετεί τις παραπάνω λειτουργίες. Το συγκεκριμένο πλαίσιο οργάνωσης και λειτουργίας των ΙΕΚ συντελεί στην εξασφάλιση ποιοτικών εκπαιδευτικών υπηρεσιών στους εκπαιδευομένους μέσα από τη διδασκαλία επιστημονικών, τεχνικών, επαγγελματικών, πρακτικών γνώσεων αλλά και την καλλιέργεια ανάλογων δεξιοτήτων. Καταληκτικός στόχος είναι η διευκόλυνση της επαγγελματικής ένταξης των εκπαιδευομένων στην κοινωνία και η διασφάλιση της προσαρμογής τους  στις μεταβαλλόμενες ανάγκες της παραγωγικής διαδικασίας.

Τα διάφορα τμήματα των Ι.Ι.Ε.Κ μπορούν να παρακολουθήσουν απόφοιτοι Γυμνασίου σε κάποιες ειδικότητες και  απόφοιτοι κάθε τύπου Λυκείου, καθώς και ενήλικες με γνώσεις κάθε επαγγελματικής βαθμίδας, για να αποκτήσουν ή να αναβαθμίσουν συγκεκριμένα επαγγελματικά προσόντα, να βελτιώσουν την παραγωγικότητά τους, να εξοικειωθούν με νέες μεθόδους και τεχνολογίες ή να μετακινηθούν από ένα επάγγελμα σε άλλο, με στόχο την καλύτερη ένταξή τους στην παραγωγική διαδικασία και στην κοινωνία.

Μπορούν να ιδρυθούν είτε από φυσικά, είτε από Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου. Η Άδεια Λειτουργίας των Ι.Ι.Ε.Κ χορηγείται με Απόφαση του Δ.Σ του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Ακολουθεί το ισχύον θεσμικό πλαίσιο:

Για τα Κέντρα Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης που έχουν αδειοδοτηθεί πατήστε εδώ.

Αίτηση για τη χορήγηση Άδειας λειτουργίας ΚΕΝΤΡΩΝ ΜΕΤΑΛΥΚΕΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΚΕ.Μ.Ε.)


Οι φορείς που ενδιαφέρονται να λάβουν άδεια Ίδρυσης και Άδεια Λειτουργίας ως Κέντρο Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης (ΚΕ.ΜΕ.) υποβάλλουν φάκελο με την αίτηση και τα δικαιολογητικά που απαιτούνται σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, στο Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων, Πολιτισμού & Αθλητισμού, στο Τμήμα Κέντρων Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης.

Το Υπουργείο είναι αρμόδιο για την έκδοση της άδειας ίδρυσης και στη συνέχεια διαβιβάζει τον φάκελο στον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. για τη διατύπωση γνώμης για την έκδοση άδειας λειτουργίας του ΚΕ.Μ.Ε.

Οι φορείς που ενδιαφέρονται να αδειοθοτηθούν ως ΚΕ.Μ.Ε. πρέπει να καταθέτουν την αίτησή τους έως 31/12 του προηγούμενου έτους για να μπορέσουν να λειτουργήσουν το επόμενο ακαδημαϊκό έτος.
Η ισχύς της άδειας λειτουργίας είναι για τρία έτη.

Τροποποίηση άδειας λειτουργίας μπορεί να γίνει στις παρακάτω περιπτώσεις :

  • Αλλαγή σε ειδικότητες και προγράμματα Σπουδών (προσθήκη, κατάργηση, μετονομασία).
  • Κτηριακές αλλαγές.

- O ν. 3696/2008 (ΦΕΚ 177 Α’) με θέμα «Ίδρυση και λειτουργία Κολλεγίων και άλλες διατάξεις» όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 45 του ν. 3848/2010 σχετικά με την «Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού-καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση και λοιπές διατάξεις» (ΦΕΚ 71 Α’), ορίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις για τη χορήγηση άδειας ίδρυσης και άδειας λειτουργίας εκπαιδευτηρίων μεταλυκειακής εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Σύμφωνα με το άρθρο 1 του Ν. 3696/2008 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει : «Τα Κέντρα Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης είναι πάροχοι μεταλυκειακής μη τυπικής εκπαίδευσης και κατάρτισης στην Ελλάδα. Οι βεβαιώσεις, τα πιστοποιητικά σπουδών, ή οποιασδήποτε άλλης ονομασίας βεβαίωση που χορηγούν τα Κέντρα Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης δεν είναι ισότιμα με τους τίτλους που χορηγούνται στο πλαίσιο του ελληνικού συστήματος τυπικής εκπαίδευσης, όπως Πανεπιστήμια, Α.Τ.Ε.Ι και Ι.Ε.Κ».

Ακολουθεί το ισχύον θεσμικό πλαίσιο:

- Νόμος 3696 (ΦΕΚ 177/25.8.2008), Ίδρυση και λειτουργία Κολλεγίων

- Νόμος 3848 (ΦΕΚ 71/19.5.2010), Τροποποίηση του ν.3696, άρθ. 45

- Υ.Α. 63893/ΙΑ/3-6-10 (ΦΕΚ 774 Β΄/3-6-10) "Εξειδίκευση κριτηρίων για τη χορήγηση άδειας λειτουργίας σε ΚΕΜΕ που έχουν λάβει άδεια ίδρυσης σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 6 του Ν.3696/2008, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει."

- Υ.Α 29.416/ΙΑ/19-3-2012 (ΦΕΚ 1030 Β’/4-4-2012) "Τροποποίηση της υπ’ αριθμ. 63893/ΙΑ/3-6-2012 υπουργικής απόφασης με θέμα «Εξειδίκευση κριτηρίων για τη χορήγηση άδειας λειτουργίας σε ΚΕΜΕ που έχουν λάβει άδεια ίδρυσης σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 6 του Ν.3696/2008, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.»"

- Εγκύκλιος Υπουργείου Παιδείας 64695 / ΙΑ-4.6.10 "Χορήγηση άδειας λειτουργίας Κέντρου Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης του άρθρου 6 του ν. 3696/2008 «Ίδρυση και λειτουργία Κολλεγίων και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 177 Α΄), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει»"

- Νόμος 3943 (ΦΕΚ 66/31.3.2011) "Καταπολέμηση της Φοροδιαφυγής, στελέχωση των Ελεγκτικών υπηρεσιών και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών", Τροποποίοηση του άρθρου 20 του ν. 3696/2008 (ΦΕΚ 177Α΄) Άρθρο 46, Παράβολα-Χρηματικά Ποσά

- Ν. 4027/4-11-2011 (ΦΕΚ 233 A'/4-11-2011 ) "Ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό και άλλες διατάξεις", Άρθρο 31: Τροποποίηση διατάξεων του ν. 3696/2008 (Διαχείριση αλλαγών και παρακολούθηση)

- Ν. 4076/9-8-2012 (ΦΕΚ 159 Α’/10-8-2012) “Ρυθμίσεις θεμάτων Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και άλλες διατάξεις”, Άρθρο 9: Κέντρα Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης

- Νόμος 3879 (ΦΕΚ 163/21.9.2010), Ανάπτυξη της Δια Βίου Μάθησης και λοιπές διατάξεις

Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων

Ο ΕΟΠΠΕΠ είναι ο θεσμικός φορέας για την ανάπτυξη και εφαρμογή του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (ΕΠΠ). Έχει την ευθύνη για την εκπόνηση και ανάπτυξη των απαιτούμενων μεθοδολογικών εργαλείων και τον καθορισμό των όρων διαμόρφωσης και εφαρμογής του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (ΕΠΠ). Ο Οργανισμός θ’ αναπτύξει το μηχανισμό που καταγράφει, θέτει προτεραιότητες και ιεραρχεί τα προς αντιστοίχηση προσόντα. Θα διενεργήσει την αντιστοίχιση των προσόντων που αποκτώνται μέσω της τυπικής εκπαίδευσης, της μη-τυπικής εκπαίδευσης και της άτυπης μάθησης στα επίπεδα του ΕΠΠ, και θα δημιουργήσει κλαδικούς περιγραφικούς δείκτες, σε μορφή γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων. Παράλληλα, θα αναπτύξει μηχανισμό για την παρακολούθηση της εφαρμογής και τη διαρκή εξειδίκευσή του ΕΠΠ.

Ο ΕΟΠΠΕΠ είναι επίσης ο αρμόδιος φορέας για την αντιστοίχιση του ΕΠΠ με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων και αποτελεί το Εθνικό Σημείο Συντονισμού του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων.

 

Πιστοποίηση Προσόντων

Η πιστοποίηση προσόντων αφορά στην πιστοποίηση των εκροών, δηλαδή των μαθησιακών αποτελεσμάτων της μη-τυπικής εκπαίδευσης αλλά και της άτυπης μάθησης. Σε συνεργασία με την αγορά εργασίας ως προς τις προτεραιότητες που πρέπει να τεθούν, και σε σύνδεση με την πιστοποίηση εισροών, ο ΕΟΠΠΕΠ διαμορφώνει το κανονιστικό πλαίσιο αναγνώρισης και πιστοποίησης των προσόντων που αποκτώνται μέσω μη-τυπικής εκπαίδευσης και άτυπης μάθησης, πιστοποιεί συγκεκριμένα προσόντα και αδειοδοτεί ανεξάρτητους φορείς που πιστοποιούν προσόντα που προσδιορίζονται βάσει των αναγκών και προτεραιοτήτων της αγοράς εργασίας.