Skip to main content

ΝΕΑ ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΕΕ ΓΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΚΑΙ ΣΥΣΣΩΡΕΥΣΗΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ECTS ΑΝΤΙ ΤΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ECVET


Ο Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. ως εθνική δομή των Ευρωπαϊκών Δικτύων που διαχειρίζονται θέματα διασφάλισης ποιότητας στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (ΕΕΚ), προσόντων και ευρωπαϊκών εργαλείων διαφάνειας και κινητικότητας και ειδικότερα στο πλαίσιο της λειτουργίας του ως Εθνικό Σημείο Πληροφόρησης για θέματα που σχετίζονται με την εφαρμογή του ECVET και ως Εθνικό Σημείο Αναφοράς του Ευρωπαϊκού Δικτύου για τη Διασφάλιση Ποιότητας στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (EQAVET) στην Ελλάδα, ενημερώνει όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς που αξιοποιούν τα παραπάνω εργαλεία, τα εξής:

  • Το Συμβούλιο της Ε.Ε. εξέδωσε νέα σύσταση σχετικά με την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση (ΕΕΚ) για βιώσιμη ανταγωνιστικότητα, κοινωνική δικαιοσύνη και ανθεκτικότητα (2020/C 417/01-ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ της 24ης Νοεμβρίου 2020 - θα τη βρείτε εδώ).
  • Η παρούσα σύσταση αντικαθιστά τη σύσταση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 18ης Ιουνίου 2009, για τη δημιουργία ευρωπαϊκού πλαισίου αναφοράς για τη διασφάλιση της ποιότητας στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση (EQAVET), και τη σύσταση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 18ης Ιουνίου 2009, για τη θέσπιση του ευρωπαϊκού συστήματος πιστωτικών μονάδων για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση (ECVET).
  • Η Σύσταση παρουσιάζει το πλήρες πλαίσιο διασφάλισης ποιότητας στην ΕΕΚ (EQAVET) και περιγράφει πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ενίσχυση της ποιότητας της αρχικής και συνεχιζόμενης ΕΕΚ (περισσότερες πληροφορίες σχετικές με το EQAVET μπορείτε να βρείτε εδώ)

Με τη νέα Σύσταση, μεταξύ άλλων, προτείνεται στα κράτη μέλη της ΕΕ:

  • να διευκολύνουν την αυτόματη αμοιβαία αναγνώριση των τίτλων απόκτησης προσόντων και των αποτελεσμάτων περιόδων μάθησης στο εξωτερικό αξιοποιώντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα ευρωπαϊκά εργαλεία διαφάνειας, όπως το ευρωπαϊκό πλαίσιο επαγγελματικών προσόντων (EQF), το ευρωπαϊκό σύστημα μεταφοράς και συσσώρευσης ακαδημαϊκών μονάδων (ECTS), το Europass και το ευρωπαϊκό σύστημα δεξιοτήτων, ικανοτήτων και επαγγελμάτων (ESCO).
  • να επιτρέπουν στους εκπαιδευόμενους να χρησιμοποιούν τα διάφορα χαρακτηριστικά του Europass (π.χ. καταγραφή της εμπειρίας, των δεξιοτήτων και των προσόντων τους σε επιγραμμικό προφίλ που θα χρησιμεύει για καθοδήγηση σταδιοδρομίας, εμπειρία κινητικότητας, απόκτηση ψηφιακά υπογεγραμμένων διαπιστευτηρίων, και λήψη προτάσεων και αναζήτηση ευκαιριών μάθησης και απασχόλησης, προσόντων, επικύρωσης, αναγνώρισης κ.λπ.)
  • τη διερεύνηση της έννοιας και της χρήσης των μικρο-διαπιστευτηρίων (microcredentials), όπως προτείνεται στο ευρωπαϊκό θεματολόγιο δεξιοτήτων.
    Ως εκ τούτου, η έννοια των πιστωτικών μονάδων, έτσι όπως αυτή εισήχθη με τη Σύσταση του 2009 εγκαταλείπεται, εξαιτίας της χαμηλής εφαρμογής και της έλλειψης αποδείξεων για την προστιθέμενη αξία της. Για τους επαγγελματικούς τίτλους που χορηγούνται σε επίπεδο μετα-δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας ανώτερης εκπαίδευσης μπορεί να εφαρμόζεται το ευρωπαϊκό σύστημα μεταφοράς και συσσώρευσης ακαδημαϊκών μονάδων της τριτοβάθμιας ανώτατης εκπαίδευσης, ECTS.

 

Η ΔΙΕΥΘΥΝΟΥΣΑ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΤΟΥ Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.
Ιωάννα Λυτρίβη



Κοινοποίηση σε