Ο Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. αποτελεί το εθνικό σημείο αναφοράς για τη διασφάλιση ποιότητας και εκπροσωπεί την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δίκτυο για τη Διασφάλιση της Ποιότητας στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (EQAVET).

 

Το  Ευρωπαϊκό δίκτυο ΕQAVET

«Είναι μία κοινότητα πρακτικής η οποία ενώνει τα κράτη-μέλη, τους κοινωνικούς εταίρους και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή με στόχο την προώθηση της ευρωπαϊκής συνεργασίας για την ανάπτυξη και τη βελτίωση της διασφάλισης ποιότητας στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση χρησιμοποιώντας το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τη Διασφάλιση της Ποιότητας (E.Q.A.R.F.)», το οποίο δημιουργήθηκε με τη Σύσταση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 18ης Ιουνίου 2009.

Επίσης  υποστηρίζει τα κράτη μέλη   

  • στην ανάπτυξη αποτελεσματικών στρατηγικών στην εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Πλαισίου  για τη Διασφάλιση της ποιότητας  στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση   
  • στη διάδοση  και υποστήριξη μέτρων  και μεθόδων  ποιότητας  σε ευρωπαϊκό, εθνικό και τοπικό   επίπεδο μέσω  των εθνικών σημείων αναφοράς και των μελών του δικτύου   
  • στο συστηματικό σχεδιασμό και καταγραφή  της προόδου στο χώρο της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης   
  • στην υιοθέτηση και εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Πλαισίου στα δεδομένα της ευρύτερης ευρωπαϊκής στρατηγικής  Εκπαίδευση και Κατάρτιση 2020    
  • στην ενίσχυση της  ποιοτικής διάστασης  των εργασιών για  τα ευρωπαϊκά εργαλεία όπως  το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων EQF PDF  και το Ευρωπαϊκό Σύστημα Πιστωτικών Μονάδων ECVET    
  • στη χρήση, μετάφραση και διάδοση προϊόντων και αποτελεσμάτων που προκύπτουν από τις εργασίες του δικτύου   
  • στην αξιοποίηση και   διάχυση δεδομένων και καλών πρακτικών σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο.

ΕΟΠΠΕΠ / EQAVET – ERASMUS + PROJECT 2016- 2017 

 

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΑ ΔΕΛΤΙΑ ΔΙΚΤΥΟΥ

Για τα Ενημερωτικά Δελτία του Δικτύου στα Ελληνικά,  πατήστε στο αντίστοιχο τεύχος:

ΤΡΕΧΟΝ ΤΕΥΧΟΣ

ΙΟΥΝΙΟΣ 2013 (τεύχος 7)

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2012 (τεύχος 6)

ΙΟΥΝΙΟΣ 2012 (τεύχος 5)

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2011 (τεύχος 4)

ΙΟΥΝΙΟΣ 2011 (τεύχος 3)

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2010 (τεύχος 2)

ΙΟΥΝΙΟΣ 2010 (τεύχος 1)

  • Για το ενημερωτικό φυλλάδιο στην Ελληνική, πατήστε εδώ
  • Για το ενημερωτικό φυλλάδιο στην Αγγλική, πατήστε εδώ
  • Για την Αφίσα, πατήστε εδώ
  • Για σχετικές Εκδόσεις στα Αγγλικά, πατήστε εδώ

 

Βασική περιοχή αρμοδιότητας του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. αναφορικά με τη Διασφάλιση Ποιότητας στη Διά βίου Μάθηση είναι:

Η διασφάλιση Ποιότητας της μη τυπικής εκπαίδευσης σε συνεργασία με τους λοιπούς αρμόδιους φορείς (Ν.4115/2013).

Η ολοκληρωμένη στρατηγική στην ποιότητα των υπηρεσιών ορίζεται ως μία από τις κύριες οριζόντιες δράσεις  που υποστηρίζουν την επιχειρηματική λειτουργία του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. και σχετίζεται με την ανάπτυξη, την προώθηση και την ενσωμάτωση των αρχών ποιότητας του Εθνικού πλαισίου για τη διασφάλιση της ποιότητας της διά βίου μάθησης στην πιστοποίηση των εισροών και των αποκτηθέντων από την μη τυπική εκπαίδευση και την άτυπη μάθηση προσόντων καθώς και στη συμβουλευτική και τον επαγγελματικό προσανατολισμό.

Σύμφωνα με   τα ανωτέρω,  έχει διαμορφωθεί σε συνεργασία με την Γ.Γ.Δ.Β.Μ. και τους λοιπούς  φορείς διοίκησης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, ένα  Εθνικό Πλαίσιο  Ποιότητας  για τη Διά Βίου Μάθηση (π3)  που απευθύνεται  εξίσου σε φορείς διοίκησης και παρόχους εκπαίδευσης  και κατάρτισης.

Ο σχεδιασμός του Εθνικού Πλαισίου για τη διασφάλιση της ποιότητας στη Διά Βίου Μάθηση (π3)  είναι σε ευθυγράμμιση με τη Σύσταση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου 2009/C 155/01 της 18ης Ιουνίου για τη δημιουργία ευρωπαϊκού πλαισίου αναφοράς για τη διασφάλιση της ποιότητας στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση.

Το  π3 ως ενιαίο πλαίσιο αρχών διασφάλισης ποιότητας στη διά βίου μάθηση συμβάλλει στη θέσπιση ποιοτικών όρων σε ένα μέχρι πρότινος   ανομοιογενές πεδίο. Αποτελεί προϊόν διαβούλευσης και συναίνεσης με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς,  και προήλθε μετά από πιλοτική εφαρμογή και συγκερασμό απόψεων και  θέσεων. Έχει  ως κύριο στόχο τη δημιουργία ενός ανοιχτού και ανατροφοδοτούμενου συστήματος διασφάλισης της ποιότητας και βασική επιδίωξη τη διαρκή βελτίωση των εκπαιδευτικών υπηρεσιών προς όφελος των εκπαιδευομένων. Κυρίως, όμως είναι ένας κρίκος στην αλυσίδα των συστημάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης της Χώρας, όπου η ποιότητα είναι προτεραιότητα, πάντα και παντού!

Η στρατηγική για τη διά βίου μάθηση, βάσει της οποίας προωθούνται οι μεταρρυθμίσεις σε αυτόν τον τομέα, στόχο έχει την ανάπτυξη της διά βίου μάθησης στην Ελλάδα, τόσο με όρους ποσοτικούς όσο και ποιοτικούς. Η βελτίωση της ποιότητας και η διασφάλισή της έχει καταστεί βασικός πυλώνας της στρατηγικής για τη διά βίου μάθηση, όπως αντικατοπτρίζεται και στις διατάξεις του Ν. 4115/2013

Το π3 θέτει το πλαίσιο των αρχών για τη Διασφάλιση της Ποιότητας στη Διά Βίου Μάθηση, παρέχοντας στους εμπλεκόμενους φορείς και ένα εργαλείο για το σχεδιασμό, την παροχή και την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων της διά βίου μάθησης. 

Πιο συγκεκριμένα, το καινοτόμο αυτό  πλαίσιο ορίζει την ποιότητα, θέτοντας αρχές ποιότητας, και στις τρεις συνιστώσες της εκπαιδευτικής διαδικασίας, δηλαδή στις εισροές, στις διαδικασίες και στις εκροές, και ταυτόχρονα λειτουργεί ως εργαλείο αυτοαξιολόγησης για τους φορείς διοίκησης και τους παρόχους εκπαίδευσης και κατάρτισης παρέχοντας μετρήσιμους ποιοτικούς και ποσοτικούς δείκτες για την αξιολόγηση της εφαρμογής των αρχών ποιότητας.

το Εθνικό πλαίσιο  ποιότητας  για τη διά βίου  μάθηση (π3)

Αναμένονται:

- 1η Αναθεωρημένη Έκδοση

- Οδηγός Εφαρμογής

- Μηχανισμός Απόδοσης σήματος (π3)

Στο πλαίσιο της συνεχούς και εντατικής προσπάθειας αναβάθμισης των υπηρεσιών που παρέχει ο Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.) στους πολίτες με σκοπό την ποιοτική, αποτελεσματική και άμεση εξυπηρέτηση τους, με χαρά ανακοινώνουμε ότι περνάμε επίσημα στην ψηφιοποίηση της επικοινωνίας του Πολίτη με τον Οργανισμό.

Μετά την πιλοτική λειτουργία της εφαρμογής «e-ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.» παράλληλα με τη λειτουργία της «Ανοιχτής Γραμμής Επικοινωνίας με τον Πολίτη», με μοναδικό στόχο την καλύτερη ανταπόκριση του Οργανισμού στα ερωτήματα και αιτήματα των πολιτών, διαπιστώθηκε η αξιοπρόσεκτη ανταπόκριση τους στη χρήση της ανωτέρω εφαρμογής. Για το λόγο αυτό θεωρήθηκε ότι πλέον έχει καταστεί ώριμη η εξ’ ολοκλήρου μετάβαση της επικοινωνίας Πολίτη – Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. αποκλειστικά μέσω της εφαρμογής «e-ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ». Ευχαριστούμε όλους τους πολίτες συνολικά αλλά και τον καθένα προσωπικά για την θετική ανταπόκρισή τους στις καινοτόμες πρωτοβουλίες που αναπτύσσει ο Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.

Καλή συνέχεια στη μεταξύ μας ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

https://eepikoinonia.eoppep.gr/welcome

Η Διευθύνουσα Σύμβουλος του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.

Ελένη Γιαννακοπούλου