Έχω ιδιαίτερες κλίσεις ή ταλέντα...
Από τις θεμελιώδεις αρχές του σύγχρονου ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος είναι η εξασφάλιση ίσων εκπαιδευτικών ευκαιριών σε όλους τους μαθητές, ανεξάρτητα από κάθε ιδιαίτερο χαρακτηριστικό που πιθανά διαφοροποιεί την εθνική, πολιτισμική, κοινωνική ή προσωπική τους ταυτότητα.
Η χαρισματικότητα και το ταλέντο αποτελούν διαφορετικότητα σε επίπεδο αναγκών και ικανοτήτων που σχετίζεται με υψηλή δημιουργικότητα, επιμονή, προσήλωση στην επίτευξη στόχων, υψηλή νοημοσύνη, επεξεργασία πληροφοριών, κινητική ανάπτυξη που όμως χρειάζεται καταλλήλους περιβαλλοντικούς παράγοντες για να μορφοποιηθεί σε υψηλή απόδοση και αποτελεσματικότητα.
Οι χαρισματικοί και ταλαντούχοι μαθητές αντιμετωπίζονται στην Ελλάδα -όπως και σε όλο τον κόσμο- ως μία ξεχωριστή κατηγορία μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Στο ν. 3699/2008 (ΦΕΚ Α 199/2.10.2008) για την «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» στο άρθρο 3 παρ. 3 ορίζεται ότι "Μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι και οι μαθητές που έχουν μία ή περισσότερες νοητικές ικανότητες και ταλέντα ανεπτυγμένα σε βαθμό που υπερβαίνει κατά πολύ τα προσδοκώμενα για την ηλικιακή τους ομάδα".
Ωστόσο ανεξαρτήτως από το αν έχουν υψηλές ή χαμηλές επιδόσεις δεν τυγχάνουν συχνά αναγνώρισης και πολλές φορές 'περιθωριοποιούνται' μέσα σε μια πραγματικότητα που δεν ευνοεί τη διαφορετικότητα.
Αν πιστεύεις ότι μπορεί να ανήκεις σε αυτή την ειδική κατηγορία μαθητών, δες αναλυτικά τις πληροφορίες που υπάρχουν στους παρακάτω συνδέσμους: